Minulla ollaan epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä/bipolaarihöiriötä vuodesta 2006 ja vuonna 2011 sain diagnoosin.Sekamuotoinen kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Olen olemukseltani yleensä hyvin rauhallinen, tunnetiloistani riippuen näyttää kuin minussa olisi kaksi persoonaa:

Vetäytyvä, iloton, kaiken mustana näkevä, itkuinen, liikaa nukkuva jolla ajatukset saattaa silti hyrrätä päässä liian kovaa.Silloin en jaksa tehdä kunnolla kotitöitä, itselleni ruokaa, harrastaa mitään enkä oikein muuta kuin olla vain.

Toinen puoli on iloinen, tosi ystävällinen ja kaikkien kaveri mutta en mene silti hakemaan uusia tuttavuuksia ventovieraista joihn ei ole mitään yhteyttä mutta silti saan usein useita uusia ystäviä kun olen tällainen. Huolehdin kodista ja itsestäni, harrastan liikuntaa ja näen kaikessa positiivista. Usein olen aloittanut opiskelemaan tai hakeutumaan työelämään.

Pyörin noidankehässä, en pääse mihinkään suuntaan koska pyörin ympyrää elämäni asioissa.

Olin vuoden ilman hoitokontaktia, koska olin mielestäni terve eikä mitään sairautta mielestäni ollutkaan van kaikki tuntui samalta kun herää painajaisesta päivään ja toteaa että kaikki olikin vaan unta. Harmi, mutta se ei menekää näin vaan tämä sairaus pomppaa aina pilaamaan elämääni. Olen aloittamassa hoidon psykiatrisella taas, en suostu hyväksymään että minä olen sellainen mielenterveys potilas, näytän ihan normaalilta.

Tähän blogiin ajattelin kirjoitella tuntemuksiani ja pohdintaa tästä sairaudesta.